Blogy       Lidé.cz       Spolužáci.cz       Hry.cz       Seznam       Email       Novinky.cz       Super.cz
PR blog portálu Seznam.cz
Informační blog pro tisk a veřejnost o aktivitách portálu Seznam.cz
Kategorie: Tiskové zprávy
19.11.2013 12:05 - Tiskové zprávy - trvalý odkaz

Seznam.cz začíná budovat vlastní datové centrum

Největší technologická inovace v historii Seznam.cz přinese finanční úspory a snížení ekologického dopadu
Seznam.cz do konce příštího roku vybuduje vlastní datové centrum v Horních Počernicích. Během deseti let do něj investuje až 200 milionů korun. Důraz je kladen na ekonomickou návratnost projektu, lepší kontrolu nad použitými technologiemi a snížení negativních ekologických dopadů.

Společnost Seznam.cz již v minulosti oznámila, že připravuje výstavbu vlastního datového centra v Horních Počernicích. Projekt nyní pokročil do fáze výběru dodavatelů jednotlivých technologií a stavby. První fáze výstavby bude dokončena koncem roku 2014. Postupně s dalším růstem firmy se pak rozroste i datacentrum. Do deseti let do něj Seznam.cz investuje 200 milionů korun výhradně z vlastních zdrojů, bez využití jakýchkoliv dotací, a bude zde prostor pro až 192 racků a vlastní laboratoř pro testování nových technologií. Jeho velkou výhodou bude úspora energie, zejména díky nové technologii chlazení a efektivnější provozní části datového centra.

Investice do datového centra je pro Seznam.cz v první řadě investicí do budoucnosti. „Jde pro nás o největší cílenou technologickou inovaci v historii firmy. Umožní nám pojistit si naše podnikání do budoucna a zefektivnit provozní náklady. A také se postupně transformovat do vlastního cloudu, ve kterém se nám známý svět hardware propojuje se světem infrastruktury, ve které běží,“ vysvětluje důvody Vlastimil Pečínka, technický ředitel Seznam.cz.



Seznam.cz nyní pro svou činnost využívá datová centra externích dodavatelů. Vzhledem k rostoucím nárokům se zhruba před rokem rozhodl soustředit svůj hardware do vlastního. Za tímto účelem byl získán pozemek v Horních Počernicích, který je napojen na energetické i nezávislé datové sítě. Jako hlavní partner pro výstavbu byla vybrána společnost Altron, výběrová řízení na dodavatele dalších technologií právě běží. Finanční úspory z provozu vlastního datového centra začnou být patrné již v druhém roce provozu, celková návratnost je plánována v horizontu 6 – 8 let.

Hlavní úspora na elektrické energii
„Hlavním provozním nákladem pro nás bude elektrická energie, kterou budeme poprvé v historii nakupovat sami za velkoobchodní ceny v objemu více než 3 GWh ročně,“ vysvětluje Marek Leš, manažer datových center Seznam.cz.

Datové centrum bude od začátku budováno tak, aby spotřebovalo co nejméně energie. Dosáhne toho nasazením moderních klimatizačních technologií a také vhodným výběrem používaného hardwaru. „Současná datová centra spotřebují přibližně 1,5–2x více energie, než kolik vyžadují jejich servery (tzv. ukazatel PUE). My to chceme srazit na hodnotu 1,2,“ odhaluje ekologickou stránku projektu Vlastimil Pečínka.

Pro chlazení bude využita technologie free-coolingu a teplých uliček, jejímž základním principem je oddělení teplého a studeného vzduchu tak, aby se vzájemně nemíchaly. V praxi to znamená, že všechny zdroje tepla budou soustředěny a uzavřeny u sebe, aby mohl být teplý vzduch efektivně odváděn. O další snížení energetické náročnosti se postará malá solární elektrárna, která v budoucnu vznikne na střeše datacentra.

Seznam.cz bude mít své datové centrum kompletně pod kontrolou. Nebude zde fungovat žádný hardware s nevyhovujícími energetickými či tepelnými vlastnostmi. Všichni lidé, kteří se budou starat o chod datového centra, budou interní zaměstnanci.



Seznam.cz nyní pro svou činnost využívá datová centra externích dodavatelů, v nichž provozuje svých 50 služeb na zhruba 2 400 kusech hardwarového vybavení. Díky virtualizaci je na nich v každém okamžiku spuštěno 8 400 operačních systémů využívajících 5 000 fyzických procesorů s 54 000 jádry. Pro hladký běh všech aplikací je připraveno 105 TB paměti RAM, k uložení dat slouží 17 500 pevných disků s celkovou kapacitou 13 PB (jeden petabajt představuje milion gigabajtů). Veškerý hardware Seznam.cz v jednom data centru pak měsíčně spotřebuje 200 MWh elektřiny, což odpovídá energii vyrobené větší tepelnou elektrárnou za hodinu.


Irena Zatloukalová,
tisková mluvčí

17.10.2013 11:05 - Tiskové zprávy - trvalý odkaz

Seznam.cz představuje nový vzhled vyhledávání, vyzkoušet si jej mohou i na Slovensku

Seznam.cz se rozhodl upravit vzhled výsledků vyhledávání. Ty budou založeny na velkých náhledech stránek, které jsou poskládány v maticovém zobrazení...
...Toto vyhledávání bude určeno primárně pro mobilní zařízení a bude jej používat i nová aplikace Seznam.cz. Na počítačích si jej budou moci vyzkoušet náhodně vybraní uživatelé v ČR a všichni, kdo použijí slovenské hledání na Seznam.sk.

„Novou podobu hledání nabídneme ode dneška pro všechno vyhledávání z mobilních zařízení. Pro hledání z počítačů budeme o něco opatrnější. Vylosovaným lidem nabídneme možnost otestovat nové hledání – budeme tedy fungovat na principu náhodných pozvánek pro naše uživatele. Na doméně Seznam.sk nabídneme hledání ve slovenštině rovnou už v novém vzhledu,“ říká Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz, a dodává: „Nové ‚maticové‘ vyhledávání spouštíme jen na vybraných kanálech pro malé množství lidí, abychom otestovali uživatelské reakce a spokojenost s novým formátem.“

Vizuální stránka hraje v lidském rozhodování velkou roli. Testy opakovaně potvrzují, že náhledy stránek jsou pro lidi při vyhledávání na internetu dobrým vodítkem. Proto je i nový vzhled Seznam.cz Vyhledávání postaven na velkých náhledech webových stránek. Ty navíc nově nejsou řazeny vertikálně odshora dolů, ale využívají maticového systému zobrazení. Vyhledávání je samozřejmě responzivní, aby se přizpůsobilo zařízení, na kterém lidé na internetu vyhledávají. Náhledům stránek nechybí titulky ani úryvky z dané stránky.  Zachována zůstává i většina funkcí fulltextového hledání, včetně našeptávače, opravy překlepů, souvisejících dotazů, miniaplikací jako jsou například převodník měn či kalkulačka, upoutávek na ostatní služby Seznam.cz jako Zboží.cz nebo Počasí.cz a podobně.

Seznam.cz nabídne možnost hledání ve slovenštině v novém vzhledu na Seznam.sk. Slovenský web totiž Seznam.cz indexuje již od loňského roku. Nyní tedy nabídne novou doménu pro hledání, která primárně hledá jen slovenské výsledky. „Doména Seznam.sk neznamená, že jsme se rozhodli vstoupit na slovenský trh v nějakém velkém měřítku a že se budeme nyní věnovat rozjezdu našeho podnikání na Slovensku. Seznam.sk chápeme jako jakousi laboratoř. Našim hlavním cílem je vyzkoušet si, jak uživatelé nové hledání přijmou. Na Slovensku si chceme vybudovat a i v budoucnu využívat pár tisícovou uživatelskou základnu k testování produktových novinek ve vyhledávači. Uvidíme, kolik lidí se nám podaří našim hledáním oslovit, a zda to třeba časem nepovede k navýšení konkurenčního prostředí i na slovenském trhu on-line vyhledávání,“ doplňuje Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Nová mobilní aplikace: Seznam.cz přímo na ploše mobilních zařízení
Nový vzhled vyhledávání bude obsahovat i zbrusu nová aplikace Seznam.cz. Díky ní se lidé jedním kliknutím dostanou přímo na domovskou stránku Seznam.cz a ke všem službám, které používají. Mobilní aplikace funguje jako rychlý a jednoduchý internetový prohlížeč. Doplněna je o řadu zajímavých doplňků, widgetů, umístitelných přímo na plochu mobilních zařízení. Uživatelé tak mohou velmi pohodlně sledovat například aktuální zpravodajství na obsahových službách nebo stav své e-mailové schránky. Od dnešního dne si aplikaci Seznam.cz mohou stáhnout majitelé mobilních telefonů a tabletů s operačními systémy Android. Aplikaci pro iOS chystáme.

Pro potřeby této mobilní aplikace jsme upravili i domovskou stránku Seznam.cz. Ta je nově plně v responzivním designu. Responzivní domovskou stránku tak nově uvidí i uživatelé přicházející z mobilních zařízení mimo aplikaci Seznam.cz. Spuštěním responzivní domovské stránky zaniká její současná mobilní verze.

Irena Zatloukalová,
tisková mluvčí
24.09.2013 12:48 - Tiskové zprávy - trvalý odkaz

Seznam.cz na podzim přinese produktové inovace

Úprav se dočká Stream.cz, Lidé.cz, přibude nový vzhled Seznam.cz Emailu a několik mobilních aplikací
Seznam.cz přinese na podzim inovace hned několika svých produktů a do Vánoc chce nabídnout několik nových mobilních aplikací. V říjnu přijde nový Stream.cz a nový volitelný vzhled Seznam.cz Emailu. Později na podzim se změn dočká i služba Lidé.cz.


Letošní podzim bude ve znamení úprav stávajících služeb společnosti Seznam.cz. Už 15. října přijdou avizované úpravy vzhledu internetové televize Stream.cz. Na první pohled dostane více prostoru samotné přehrávání videí, zpřehlední se výběr jednotlivých pořadů a jejich dílů a přibydou i možnosti upozornění na nové díly oblíbených pořadů, a to na jakémkoliv zařízení. Stream.cz totiž bude mít kromě desktopové verze s responzivním designem zároveň i mobilní aplikace pro zařízení s operačními systémy iOS a Android.



Stream.cz se na podzim stane opravdovou internetovou televizí, která bude nabízet jen vlastní obsah. Pro uživatelská videa už na Stream.cz nebude místo. „Stream.cz byl dlouho jakýmsi hybridem úložiště uživatelských videí a redakčních pořadů. To změníme. Na Stream.cz bude pouze profesionální obsah, tedy pořady, které vyrobí naše redakce. Novou podobu služby jsme tomuto cíli uzpůsobili,“ popisuje Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz. A dodává: „Měníme také koncept služby. Už nechceme, aby si lidé museli složitě hledat, jaký pořad si pustit. Jakmile přijdou na Stream.cz, okamžitě se jim spustí vybraná epizoda pořadu a po jejím skončení bude následovat upoutávka na další pořad, reklama a rovnou se spustí další video. Stream.cz je tak další služba, která bude lidi sama bavit díky dramaturgii, kterou připraví naše redakce.


Seznam.cz Email dostane na podzim další volitelný vzhled, který navíc kromě svého „papírového“ vzhledu přinese i výrazné zjednodušení v oblasti funkcionalit. Ten, kdo si tento nový vzhled vybere, si práci s e-mailem výrazně zjednoduší. I když mu zůstanou zachovaná veškerá nastavení, bude moci pracovat jen se základními funkcemi e-mailu – tedy psaní a čtení zpráv (včetně rychlých odpovědí a přeposlání). Odpadne možnost řazení zpráv, štítkování, filtrování nebo třeba složitějších nastavení. Vzhled je kdykoliv možné změnit za jiný.

 

„Z mého pohledu má tento nový vzhled Seznam.cz Emailu – kromě své jednoduchosti
a příjemného designu – i velikou výhodu v tom, jak pracuje s přílohami. Když vám přílohou přijde nějaký dokument, můžete si rovnou rozbalit jeho velký a čitelný náhled jen prostým scrollováním dolů. Pokud vám přijde obrázek, který je třeba vzhůru nohama, přímo v e-mailu si jej budete moci otočit, abyste si jej mohli pohodlně prohlédnout. Tohle všechno výrazně zjednodušuje a zrychluje práci s vašimi e-maily,“
popisuje svůj pohled Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.
 

Lidé.cz se také dočkají na podzim úprav. Opět směrem ke zjednodušení služby – lidé ji už nyní nejčastěji používají jako seznamku, kde si skrze „vzkazník“ vyměňují soukromé zprávy. Podzimní úprava udělá ze služby Lidé.cz ještě přímočařejší seznamku, která bude postavená na fotografiích. I pro samotné seznámení nebude nutné vyplňovat tabulkové informace, do profilu si každý může napsat, co uváží za vhodné. Ale hlavně jej bude moci kdykoliv obohatit o aktuální fotografie, například ze svých oblíbených míst. Profil tak bude připomínat jakýsi foto příběh každého člověka. Samotné seznamování pak bude založené na výběru člověka podle fotografie a snadného filtru. Když člověk najde někoho, kdo mu je sympatický, pošle mu žádost o konverzaci. Až na základě povolení této žádosti si budou moci oba psát zprávy. Pro tyto privátní konverzace i snadné vkládání fotek do profilu budou na podzim připraveny i aplikace pro mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android. Desktopová verze služby Lidé.cz bude samozřejmě responsivní.

 

Mobilní aplikace
„V současné době má většina našich služeb responsivní design, takže je pohodlné ji používat z jakéhokoliv zařízení, protože se mu přizpůsobí. Služby, které zatím responsivní nejsou, postupně upravujeme tak, aby i ony odpovídaly všem nárokům našich uživatelů. Stále ale existuje dost velká skupina lidí, která před mobilními responsivními verzemi služeb upřednostňuje aplikace, které si do telefonu chtějí stáhnout. I pro ně chceme mít většinu našich služeb dostupnou v podobě aplikace. Rozhodli jsme se, že do Vánoc chceme mít ve storech dostupné aplikace pro většinu našich hlavních služeb. V říjnu přijdou aplikace pro Stream.cz, máme připravenou aplikaci pro Sbazar.cz, Firmy.cz. Počítáme s aplikací pro Lidé.cz a pracujeme na aplikaci pro e-mail, Super.cz a Sport.cz,“
doplňuje Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.


Všechny tyto ohlášené novinky se budou pro veřejnost otevírat postupně během celého podzimu. Jakmile bude produktová inovace dostupná pro veřejnost, budete si o ní moci přečíst další podrobnosti na našem Sblogu.


Irena Zatloukalová,
tisková mluvčí
05.09.2013 12:00 - Tiskové zprávy - trvalý odkaz

Internet výrazně zjednodušuje cestu k nové práci

Seznam.cz přichází s novou službou: Volná místa.cz
Průzkum společnosti Seznam.cz ukázal, že lidé, kteří hledají práci přes internet, jsou nezaměstnaní v průměru o 8 měsíců kratší dobu než ti, kdo jej nepoužijí. Déle práci hledají lidé starší 45 let, s nižším vzděláním a lidé na Moravě. Seznam.cz na začátku září přinese novou službu pro hledání práce.

Srpnový výzkum společnosti Seznam.cz potvrdil, že mladí lidé s vyšším vzděláním hledají práci výrazně kratší dobu než zbytek populace. Také platí, že ti, kdo hledají práci on-line, jsou průměrně nezaměstnaní po kratší dobu (cca 13 měsíců), než ti, kdo internet nepoužívají (v průměru 21 měsíců). Zajímavé je, že 21 % nezaměstnaných je přitom ochotno dělat jakoukoliv práci, platí to častěji o lidech z malých obcí. Důležitým požadavkem však je, že hledaná práce musí být v dojezdové vzdálenosti 30 minut od bydliště. Ukázalo se, že s délkou času, který stráví lidé doma bez práce, nijak výrazně neroste jejich ochota za prací cestovat. Je to dokonce naopak. Jejich ochota k jakémukoliv dojíždění klesá. Platí, že dlouhodobě nezaměstnání budou raději dělat jakoukoliv práci, než aby za ní museli dojíždět.

Nezaměstnaní nejčastěji hledají kvalifikované manuální profese – jako jsou zedníci, pekaři, nebo elektrikáři. Velký zájem je i o práci ve službách. Ten projevují ve větší míře ženy než muži. Další příčka patří nekvalifikovaným manuálním profesím, jak deklarovalo přes 700 nezaměstnaných respondentů průzkumu společnosti Seznam.cz.

„Náš výzkum potvrdil, že lidé s nízkým vzděláním častěji hledají nekvalifikované manuální práce (40 % osob s dokončenou základní školou) nebo jsou ochotni dělat cokoli (33 %). Přitom jsou to právě oni, kdo nejvíce spoléhají na úřady práce a nejméně využívají k hledání práce internet. Z toho, co uvádějí, vyplývá, že jedním z důvodů může být i nepřehlednost pracovních portálů. Proto jsme se rozhodli přijít se zcela novým přístupem k on-line nabídkám práce. V příštím týdnu spouštíme novou službu Volná místa,“ dodává k výsledkům průzkumu a představuje produktovou novinku Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz.

Server Volná místa.cz přinese přehlednou nabídku pracovních míst všech profesí. Pro prohlédnutí si nových inzerátů se nebude třeba nikam přihlašovat, ani si složitě vybírat oblasti, ve kterých chce člověk práci hledat. Stačí jen zvolit okres a prohlédnout si všechny nabídky v daném regionu. Na zajímavý inzerát půjde jednoduše odpovědět přes formulář nebo zavolat na uvedené telefonní číslo.

Vycházíme z toho, že pro práci skladníka nebo řidiče nemusíte složitě vybírat obor, ve kterém byste chtěli pracovat. Navíc, když uvidíte všechny nabídky práce ve svém regionu dohromady, možná zjistíte, že můžete úplně změnit svůj obor, doplňuje ke konceptu nové služby Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz. 


Více o samotném pracovním portálu Volná místa, najdete v dalším týdnu na Sblogu společnosti Seznam.cz.


O výzkumu:
Výzkum společnosti Seznam.cz probíhal v srpnu 2013, a to pomocí on-line dotazování panelu respondentů v Seznam.cz Výzkumníkovi a zároveň pomocí osobního dotazování nezaměstnaných na úřadech práce po celé ČR. Celkem bylo do výzkumu zařazeno 708 respondentů a výzkum lze považovat za reprezentativní vzorek nezaměstnaných v Česku. Vážení proběhlo při kvótách na pohlaví, věk a vzdělání. Odpovědi jsou deklaracemi respondentů.

Prezentace s dalšími závěry výzkumu:




Irena Zatloukalová
,
tisková mluvčí

20.06.2013 12:15 - Tiskové zprávy - trvalý odkaz

Tržby společnosti Seznam.cz v roce 2012 překonaly 2,8 miliard korun

Seznam.cz v roce 2012 meziročně rostl o 6 %. Jeho tržby z reklamy byly 2,834 mld. Kč. Výsledek společnosti Seznam.cz před zdaněním za rok 2012 dosáhl téměř jedné miliardy. Seznam.cz pokračuje v produktových a technologických inovacích.
Plánuje například další možnosti cílení reklamy nebo výstavbu vlastního datového centra.

Tržby společnosti Seznam.cz i nadále rostou. V roce 2012 dosáhly 6% růstu a překonaly 2,8 miliardy korun. Nejvíce i v roce 2012 rostly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz 30 %. Po čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborových inzertních serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz, atd.) Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz je 20 %, celkový objem tržeb ze zápisů ve firemním katalogu zůstává oproti loňskému roku nezměněn. Provozní výsledek hospodaření společnosti Seznam.cz se za rok 2012 vyšplhal na 947 milionů korun.

Loni v létě jsme avizovali plánovaný růst tržeb a provozní zisk těsně pod jednou miliardou. Spolu s tím pak výrazné investice do produktových a technologických novinek. Tento trend bude pokračovat i nadále. Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra, Díky tomu pro rok 2013 očekáváme provozní výsledek hospodaření nad 900 milionů korun,“ komentoval výsledky výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.

Seznam.cz se soustředí i na nové způsoby inzertních možností pro klienty. V roce 2012 se vyšplhaly například příjmy z mobilní reklamy a videoreklamy na více než 40 milionů korun. V červnu 2013 chystá Seznam.cz plošnou nabídku behaviorálního cílení reklamy. Její pomocí si mohou inzerenti mnohem lépe vybrat cílové publikum, které reklamu uvidí, a to podle toho, jak se o konkrétní oblasti zájmu opravdu v daný okamžik reálně zajímají, jak se jí na internetu věnují. Pokračuje samozřejmě i práce na službách a produktech společnosti Seznam.cz. Už byly oznámeny novinky na službě Mapy.cz a letos rozhodně nebudou jediné.

Seznam.cz se také rozhodl pro fúzi společnosti Mapy.cz, s.r.o. K 1. 10. 2013 se tak z dodavatele mapových podkladů stane nedílná součást společnosti Seznam.cz. „Tato operace nám významně zjednoduší vnitrofiremní administrativu. Vzájemná fakturace obou firem v situaci, kdy jsme největším odběratelem společnosti Mapy.cz, s.r.o., přestala dávat smysl,“ dodává k tomu Michal Feix, výkonný ředitel Seznam.cz.

Irena Zatloukalová,
tisková mluvčí
Autor:
seznam.pr
Další blogy:

Seznam blog
Fulltext blog
Mapy.cz blog
Sklik.cz blog
Sreality.cz blog

RSS

Archív:
duben 2014
PoÚtStČtSoNe
- 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 - - - -